V torek, 18. marca, je v Galeriji Magazin v Idriji potekal 35. regijski otroški parlament na temo ŠOLSKI SISTEM. Zasedanja se je udeležilo 35 predstavnikov devetnajstih osnovnih šol iz celotne Severne Primorske. V prvem delu srečanja je mlade parlamentarce in njihove mentorje pozdravila predsednica Zveze prijateljev mladine Idrija, Anja Velikonja, ki je poudarila pomen otroških parlamentov, ki z nagovarjanjem pomembnih tem otrokom dajejo glas in prostor za izražanje mnenj, le-ta pa so prav tako pomembna kot mnenja odraslih. Delegati so nato predstavili delo šolskih, občinskih in medobčinskih parlamentov, sledilo pa je delo po skupinah. Pod vodstvom mentoric iz vseh štirih osnovnih šol Idrijsko-cerkljanske so se poglobili v vse štiri podteme, svoja dognanja pa so nato predstavili ostalim delegatom, ki so dobili možnost za repliko. Ana Hladnik, moderatorka otroškega parlamenta, je mladostnike vodila skozi debato ter jim spretno pomagala do sklepov za posamezno podtemo.

Pri 1. podtemi Odnosi in sodelovanje so mladi parlamentarci izrazili željo po krepitvi odnosov z več neformalnega druženja med učenci, učitelji in starši z družabnimi igrami, likovnimi delavnicami, in pohodi. Želijo manj manj vpletanja staršev in več avtonomije, avtoritete in strogosti učiteljev, več spoštovanja učencev do učiteljev in sovrstnikov, več dela po skupinah, boljšo promocijo poklicev v zadnji triadi, delavnice o komunikaciji in odnosih, medgeneracijsko povezovanje med višjimi in nižjimi razredi, prevetritev pogojev za pridobitev statusov in strožji nadzor nad morebitnim izkoriščanjem le-teh ter izmenjave in Erasmus projekte za starejše osnovnošolce.
Pri podtemi Učne vsebine in šola za življenje so delegati sklenili, da je v učnem načrtu veliko nepotrebnih informacij in je preobsežen. V učni proces bi radi vključili več praktičnih znanj (finance, gospodinjstvo, računalništvo, prva pomoč, znakovni jezik, praktične spretnosti), premalo je poklicnega usmerjanja v zadnji triadi (več predstavitev poklicev npr. s strani staršev), želijo več izbirnih predmetov in možnost izbire smeri, medpredmetno povezovanje, več ekskurzij, psihologije, sociologije, dela z ljudmi in ukinitev ocenjevanja pri športu in umetnosti.
V debati o Metodah in načinih učenja/poučevanja so mladostniki povedali, da bi želeli več tutorstva, bolj razporejena ocenjevanja čez celo leto – manj kampanjskega učenja, več sprotnega dela v šoli in dneve brez domačih nalog, več skupinskih projektov in ocenjevanj, debat, povezovanja z drugimi razredi, več dela s tehnologijo. Velika želja je pouk na prostem oz. bi vanj radi vpeljali več gibanja in terenskega dela, kjer bi imeli blok ure in se lahko bolj posvetili tematiki, več športa in ogledov v živo. Raje bi ocenjevanje na podlagi napredka in ne zgolj nadarjenosti pri predmetih kot so likovna, glasba in šport.
V povezavi s podtemo Vrednote in odgovornost pa so omenili pomanjkanje lastne odgovornosti in preveč vmešavanja staršev. Kot pomembne vrednote so našteli spoštovanje, povezovanje, zaupanje, medosebno pomoč in sodelovanje. Vse našteto bi v šolskem prostoru krepili z medosebnim povezovanjem, športnimi in družabnimi igrami med razredi, noč v šoli, več druženja in spoznavanja med učenci in učitelji. Predlagali so tudi drugačne vzgojne ukrepe (namesto vpisov raje pomoč v kuhinji, čistilkam), ocenjevanje vedenja in več pomoči učencem, ki to potrebujejo. Želijo manj vpletanja staršev in svetovalnih delavcev v medosebne odnose in majhne konflikte. Učitelji morajo imeti avtoriteto in biti dosledni, pomemben je tudi odnos do šolske lastnine. Poudarek na lepem vedenju in osnovnem bontonu bi moral biti veliko večji, predvsem v nižjih razredih.
35. regijsko srečanje smo sklenili z volitvami delegatov za zasedanje 35. nacionalnega otroškega parlamenta, ki bo potekalo 7. aprila v Državnem zboru. Idrijsko-cerkljansko bosta zastopali predstavnica OŠ Črni Vrh, Melisa Šemrl in predstavnica OŠ Spodnja Idrija, Neža Mohorič.